PUNCTELE CHEIE PENTRU PREGATIREA PROPRIETATII IN VEDEREA VANZARII



Mai jos va prezentam cateva “trucuri” pe care le puteti aplica cand doriti sa obtineti pretul maxim pentru proprietatea dumneavoastra pe care o aveti la vanzare.

1. Claritate si spatiu

Trebuie sa oferim ideea de claritate si spatiu (ex: sa nu fie jucarii pe jos, sa nu fie lucruri imprastiate, sa nu fie dezordine).

2. Iluminarea

Cand aducem cumparatorul in apartament trebuie sa ne gandim ca facem acest lucru pentru ca el sa ne cumpere proprietatea. Expertii spun ca imobilul trebuie sa fie foarte bine iluminat,adica, trebuie sa fie becuri puternice care sa faca lumina suficienta. Daca este iluminat putin, creaza in subconstientul cumparatorului sentimentul ca exista ceva de ascuns, ceeace imprima in subconstientul sau o impresie negativa.

3. Cosmetizarea imobilului

Recomandam cosmetizarea imobilului,cumparatorul trebuie sa simta ca este ceva proaspat, nou( expertii recomanda zugravirea imobilului inaine de scoaterea lui pe piata )

4. Vanzatorul care dispare

Expertii recomanda ca in timpul in care agentul se afla in interiorul apartamentului impreuna cu potentialul cumparator la vizionare,vanzatorul sa nu fie prezent.Daca nu este posibil ca vanzatorul sa lase agentul singur in tot apartamentul ,in timpul vizionarii ,cel putin sa incerce sa stea intr-o sg camera lasand agentul sa prezinte singur imobilul potentialului cumparator.

Ce efect creem in mintea cumparatorului daca noi ca proprietari suntem prezenti in toate camerele in care el intra ? Un sentiment de proprietate. Cumparatorul nu se poate imagina el ca proprietar deoarece psihologic vanzatorul nu-l lasa sa faca acest lucru prin prezenta lui. Sunt cateva lucruri care ma vor deranja pe potentialul cumparator in a se indragosti de un imobil. Prezenta proprietarului in casa cand aduc cumparatorul genereaza 3 aspecte negative :

1.- cumparatorul trebuie sa se indragosteasca de imobil dar faptul ca il vede pe proprietar ,ii genereaza in subconstient sentimentul de oaspete, adica el vine si pleaca, cei care se indragostesc de casa sunt proprietarii. Daca proprietarul este acolo transmite un mesaj psihologic care il indeparteaza pe cumparator.

2.- vizionarea are calitate slaba datorita prezentei proprietarului deoarece cumparatorul trebuie sa fie atent la ce spune pentru a nu jigni proprietarul.

Cumparatorul se simte urmarit de catre proprietar si nu poate sa-si faca planuri cu privire la amenajarea viitoarei sale locuinte de vis .Un alt exemplu este acela in care cumparatorilor le place casa si ar vrea sa inceapa negocierea de pret dar s-ar gandi spre exemplu sa renoveze baia si unii ar considera ca pot sa il jigneasca pe proprietar.

3.-parafrazand renumita expresie din filmele americane politiste “ – ai dreptul sa ramai tacut ,si tot ce spui poate fi folosit impotriva ta”,-vanzatorul ar trebui sa tina cont inaintea oricarei intalniri cu potentialul cumparator ,sa fie recunoscator faptului ca “avocatul” sau ,agentul imobiliar este prezent .

De exemplu: Cand cumparatorul intreaba “de ce vinde” si vanzatorul raspunde, orice cuvant poate fi folosit impotriva lui. Vanzatorul incearca sa lamureasca cumparatorul spunandu-i motivele sale ,dar cateodata tocmai aceste motive pot genera in mintea cumparatorului indoieli . Ca vanzator trebuie sa stii ,ca trebuie sa ii dam informatii 0 cumparatorului inainte de negociere,deci cumparatorul nu trebuie sa stie motivatiile lui de a vinde .

O casa care nu este pregatita cum trebuie, in care este dezordine si iluminata necorespunzator pare mai mica.

Atentie la iluminare !Lumina galbena da senzatia de “acasa” este mai calda, lumina alba da senzatia “de spital, de rece”. Plantele atrag. Nu uitati tripleta: Claritate-spatiu-iluminare!!!